MATEMATIKA

  • počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech
  • ovládat pojmy:
      • jeden-mnoho,
      • velký-malý,
      • široký-úzký,
      • vysoký-nízký,
      • stejné-různé atd.
  • znát základní barvy
  • znát základní geometrické tvary
  • srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru
  • srovnávat počet předmětů 
  • vybírat do páru předměty s danou charakteristikou

ROZVOJ ŘEČI 
  • znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd. 
  • znát jeden příznak každého předmětu 
  • znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.) 
  • opakovat básničky a písničky

POZORNOST 
  • min. 3 - 4 minuty soustředěně vyplňovat úkol 
  • nacházet párové předměty
  • ze skupiny předmětů vybrat potřebný 
  • všímat si vlastností a kritérií předmětů 
  • nacházet shody a rozdíly mezi předměty 

PAMĚŤ 
  • zapamatovat si 2 - 3 obrázky 
  • zapamatovat si 3 - 4 slova, zopakované několikrát dospělým 
  • pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1 - 2x dospělým 
  • pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu 

MYŠLENÍ 
  • skládat obrázek ze 2 - 4 částí 
  • nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích 
  • nalézat přebytečný předmět a vysvětlit svůj výběr 
  • nacházet shody a rozdíly mezi předměty

MOTORIKA 
  • rozstřihnout nůžkami papír 
  • vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny 
  • kreslit kroužky, tečky a linky 
  • opakovat pohyby prstové gymnastiky 

OKOLNÍ SVĚT
  • znát názvy a mít představu o domácích zvířatech (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.)
  • znát názvy a mít představu o divokých zvířatech (medvěd, vlk, zajíc, liška atd.) 
  • znát názvy 3 - 4 zástupců z řad ptáků, ryb, hmyzu 
  • znát názvy základních rostlin (3 - 4 zástupce z řad stromů a květů)
  • mít představu o ovoci, zelenině 
  • mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty 
  • znát části dne (ráno, den, večer, noc) 
  • umět rozpoznat počasí (déšť, sníh, vítr, duha...) 

TĚLESNÁ VÝCHOVA 
  • umět skákat po dvou nohách (snožmo) 
  • házet a chytat míč 
  • držet rovnováhu, přecházejíce desku položenou na zemi 
  • znát pravidla osobní hygieny 

HUDBA 
  • hýbat se v rytmu hudby 
  • kopírovat zvuky 
  • korigovat sílu hlasu, hovořit nahlas - potichu 
  • mělo by mít představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.)