MATEMATIKA
- počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech
- ovládat pojmy:
- jeden-mnoho,
- velký-malý,
- široký-úzký,
- vysoký-nízký,
- stejné-různé atd.
- znát základní barvy
- znát základní geometrické tvary
- srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru
- srovnávat počet předmětů
- vybírat do páru předměty s danou charakteristikou
ROZVOJ ŘEČI
- znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd.
- znát jeden příznak každého předmětu
- znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.)
- opakovat básničky a písničky
POZORNOST
- min. 3 - 4 minuty soustředěně vyplňovat úkol
- nacházet párové předměty
- ze skupiny předmětů vybrat potřebný
- všímat si vlastností a kritérií předmětů
- nacházet shody a rozdíly mezi předměty
PAMĚŤ
- zapamatovat si 2 - 3 obrázky
- zapamatovat si 3 - 4 slova, zopakované několikrát dospělým
- pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1 - 2x dospělým
- pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu
MYŠLENÍ
- skládat obrázek ze 2 - 4 částí
- nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích
- nalézat přebytečný předmět a vysvětlit svůj výběr
- nacházet shody a rozdíly mezi předměty
MOTORIKA
- rozstřihnout nůžkami papír
- vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny
- kreslit kroužky, tečky a linky
- opakovat pohyby prstové gymnastiky
OKOLNÍ SVĚT
- znát názvy a mít představu o domácích zvířatech (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.)
- znát názvy a mít představu o divokých zvířatech (medvěd, vlk, zajíc, liška atd.)
- znát názvy 3 - 4 zástupců z řad ptáků, ryb, hmyzu
- znát názvy základních rostlin (3 - 4 zástupce z řad stromů a květů)
- mít představu o ovoci, zelenině
- mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty
- znát části dne (ráno, den, večer, noc)
- umět rozpoznat počasí (déšť, sníh, vítr, duha...)
TĚLESNÁ VÝCHOVA
- umět skákat po dvou nohách (snožmo)
- házet a chytat míč
- držet rovnováhu, přecházejíce desku položenou na zemi
- znát pravidla osobní hygieny
HUDBA
- hýbat se v rytmu hudby
- kopírovat zvuky
- korigovat sílu hlasu, hovořit nahlas - potichu
- mělo by mít představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.)